Materijalna podrška sportašima

Hrvatski sport općenito, pa tako i atletika, suočen je s velikim brojem problema, a najveći od njih je svakako financijska podrška. Mnogi klubovi, bez obzira kojeg karaktera, sučeni su s problemom nedostatka materijalnih sredstava i zbog toga se teško mogu mjeriti s klubovima na europskoj i svjetskoj razini.

Zakon o sportu nije definiran pa je grupa sportskih djelatnika odlučila utjecati na upravljanje u klubovima. Dobro upravljanje započinje edukacijom, koja vodi u napredak sporta. Osnovana je Hrvatska asocijacija za sportski menadžment, kako bi ideje grupe sportskih djelatnika bile provedene u djelo.

Osnivači su svjesni da je priljev novca povezan s dobrim upravljanjem. Čim je Europska unija počela voditi brigu o novcu, počelo se najprije pridavati važnosti na upravljanje u sportu. Problem u hrvatskom sportu vezan je sa strukturom ljudi u upravnim odborima, koji su volonteri.

Upravljanje i menadžment trebaju biti dvije odvojene ali i povezane cjeline koje se isprepleću. Menadžment brine za upravljanje na dnevnoj bazi, dok upravni odbor sastavljen od volontera donosi odluke za koje uglavnom nije dorastao jer ne poznaju stvarne, dnevne probleme kluba, kao što je financiranje.

Sportski menadžeri

Sportski menadžeri se rijetko zapošljavaju najčešće zbog nedostatka financijskih sredstava, ali zbog starih kadrova kojima promjene ne odgovaraju. Sportski menadžer upravlja radnom sredinom i organizira rad, a često se poistovjećuje s menadžerom koji kupuje i prodaje sportaše.

U našem sportu ima i svijetlih primjera, a jedan od njih je skijaški savez koji vodi Vedran Pavlek i čiji rad nadzire Upravni odbor.

Isplativost ulaganja

Ključni faktor kod sponzoriranja je biti viđen i prisutan, a od toga imati financijsku korist. Izdvajaju se velike količine novca da ime kompanije bude na dresovima sportaša ili da se klub naziva po komapaniji. Zbog velikih rezultata hrvatski sportski klubovi su mamac za sponzore. Ono što je važno da se uloženi novac vrati, sponzorstvo doprinosi do pozitivnog stava javnosti prema sponzoru, i doprinosi popularnosti sporta.